klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 1, vertrek uit Warmenhuizen

Na vele maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zover, de reis gaat beginnen. Nu geen trainingsrondjes meer in Noord-Holland maar de resterende dagen in april en de maand mei dagelijks trajecten van ongeveer 100 km. fietsen naar Santiago de Compostela.

Na eerst een bakkie met een plak cake vertrok ik rond 11:00 uur, uitgezwaaid door alle lieve mensen om mij heen, buren, vrienden en familie. Het eerste doel een Bastion hotel in Zoetermeer. Zaterdagavond nog geprobeerd onderdak te vinden bij een Vriend op de Fiets maar dat lukte niet.

Het regende af en toe en echt warm was het ook niet dus de regenbroek maar aan. Er stond niet veel wind en dat was fijn maar nadeel was dat de buien een beetje bleven hangen. Het eerste deel van mijn tocht ging over bekend terrein. In Schoorl haalde ik Aad en Lenie Meijer nog in. Zij gingen een bakkie doen in Schoorl en ook zij wensten mij een goede reis.

Verder door het prachtige duingebied van Bergen, Egmond, Castricum naar Wijk aan zee. In Velsen lag de pont al klaar dus een vlotte oversteek van het Noordzeekanaal. Dan naar Haarlem, doel een bezoek aan het Sint Jacobs godshuis aan de Hagestraat nr.10. Daar vriendelijk ontvangen met koffie en gebak en natuurlijk de felbegeerde stempels. Het eerste stempel overigens had ik zaterdag al gescoord in de Sint Jacobskerk in Tuitjenhorn.

Dan gaat mijn reis verder via onbekend terrein. Eerst de stad Haarlem uit langs de Leidsevaart die best wel lang is en en pas in de buurt van Leiden verlaat. Mooie bollenvelden gezien maar die kennen wij ook in onze omgeving. Veel Chinese toeristen tegengekomen op huurfietsen. Zij fietsen in groepen en hebben het hele fietspad nodig. Uitkijken dus.

Het volgen van de routebeschrijving is best wel lastig, daar had Willem Nieuwland mij al voor gewaarschuwd. In de buurt van Leiden ging het dus mis. Het werd al laat en toen ben ik op het navigatiesysteem maar naar Zoetermeer gereden. Niet via de mooiste route maar ik kwam wel rond 18:00 uur aan in het hotel. Kijk uit mijn raam en zie het gouden logo van dat Schotse specialiteiten restaurant. Lekker vet gegeten bij McDonalds.

Morgen naar Galder, op de grens met België. Daar een overnachting geboekt bij een Vriendin op de Fiets.






Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!