klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 2, Zoetermeer - Galder

Na een goede nachtrust vanmorgen vroeg opgestaan om het reisverhaal van gisteren te maken. Samen met het ontbijt werd het toch wel laat dat ik vertrok rond 10:00 uur met als doel Galder, net op de Belgische grens.

Het was fris maar de zon scheen en de lucht was blauw. In Benthuizen de beschreven route weer opgepakt en dat was genieten. Langs de rivier de Rotte, waaraan Rotterdam zijn naam dankt, dam in de Rotte, door prachtig natuurgebied en heel rustig.

In Rotterdam ging het mis. Weer verkeerd gereden. Je moet zoveel, je reisbeschrijving volgen, op het verkeer letten en de bordjes in de gaten houden. Vul in de mate van belangrijkheid.

Dan maar met Google Maps op de telefoon richting Breda. Werkt voortreffelijk maar ik heb praktisch alleen maar parallel aan de snelweg gereden en dat is niet leuk. Daardoor ook de highlights van Dordrecht en Breda gemist en dat vind ik jammer.

Ook dat dorpsplein met bomen waar je op een bankje je middagmaal nuttigt ben ik nog niet tegengekomen. Vanmiddag stond ik naast een benzinestation een paar bleke kadetten weg te werken.

Het gaat komen, dat weet ik zeker maar ik ben nog te gejaagd en niet los van alledag om dit te laten gebeuren. Het laatste deel van mijn trip van 110 km was weer wel prachtig. Van Breda naar Galder door een mooi en rustig natuurgebied.

Op mijn VodF logeeradres werd ik vriendelijk ontvangen en mijn gastvrouw nodigde mij ook uit voor het diner omdat in Galder de restaurants of gesloten, failliet of op het punt van opheffing stonden.

Morgen meer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!