klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 9, Compiègne - Aulnay sous Bois

De rustdag gisteren was heerlijk en verdiend. In 7 dagen had ik 638 km afgelegd. Nog 1800 te gaan en volgens Google Maps zelfs 1660 km. Op zo'n afstand maakt140 km ook niet meer uit. Vanmorgen begon met lichte paniek. Mijn saldo op de betaalrekening loopt snel terug en ik wilde vanaf de spaarrekening aanvullen. Had KNAB de app bijgewerkt en moest worden geactiveerd met een beveiligingscode, gegenereerd door pinpas en cardreader. Gebruikte ik drie keer een verkeerde PIN code. Gevolg: Pincode geblokkeerd. KNAB gebeld en binnen 3 tot 5 werkdagen ligt er thuis een nieuwe PIN code. Lekker vlot. Gerard houdt dit in de gaten en stortte alvast wat cash.

Rond 09:00 weg uit het hotel. De zon scheen maar het was geen 5 graden. Al mijn kleding aan en toch koud, voornamelijk handen en voeten. Ook had ik vandaag veel koude wind tegen maar het was droog en wisselend bewolkt. Na Compiègne de juiste afslag genomen richting Parijs, door het Forêt de Compiègne. Een uitgestrekt natuurgebied waar je nog echt van stilte kan genieten. Knooppunten in dit gebied worden aangegeven als Carrefour's en bewegwijzerd met grote witte houten palen met houten richtingbordjes. Google Maps wilde mij via een kortere weg door het bos loodsen. Dat ging over zandpaden die uiteindelijk veranderden in diepe- pruttige karrensporen. Wat off-road vind ik niet erg maar dit werd te gek. Daarom die aanwijzingen van mijn reisgenoot maar genegeerd.

Na het bos een open landschap met uitgestrekte landerijen en al flink heuvelachtig. De dorpjes waar je doorkomt lijken uitgestorven en er is niets te krijgen. Gelukkig had ik gisteren wat fruit gekocht. Je krijgt alweer snel honger want het Franse ontbijt is karig. De nadering van Parijs merk je aan de vliegtuigen die laag aanvliegen op de luchthaven Charles de Gaulle, een soort idee van Castricum en de IJmond. Later hangt het landingsgestel er al uit en dan kan het niet ver meer zijn. Ook wordt het verkeer drukker, de autowegen breder en de voorzieningen voor fietsers minder. Op de hele rit van 98 km ben ik hooguit 5 fietsers tegengekomen.

Rond 15:00 uur maar weer eens aan de kant gaan zitten om een overnachtingsplaats, lees hotel, te regelen. Dat doet de moderne pelgrim met Booking.com. Geschikte hotels gevonden in Parijs, nog 40 km rijden, of in een voorstad, Aulnay sous Bois, op 20 km afstand. Voor de laatste gekozen want ik had geen zin in de avondspits het centrum van Parijs in te rijden. Rijden naar het hotel ging vlotjes maar de voorzieningen voor fietsers zijn hier een drama. Dan weer op de rijweg, dan weer een poging tot fietspad. Op de grote rotondes moet je uitkijken dat je niet zomaar op de snelweg terechtkomt.

Aulnay sous Bois is een Banlieu, niet het gezelligste stadsdeel om te vertoeven. Om het hotel staat een hek dat 's nachts dicht gaat. Mijn fiets moet buiten slapen en de receptionist van het hotel adviseerde mij dringend de fiets met een extra kabelslot aan een vast object te verbinden. Ben blij dat ik de reisverzekering voor vertrek met twee jaar heb verlengd. Naast het hotel staat een Italiaans restaurant, ook met een hoog hek eromheen. Daar lekker een pizza gegeten. Morgen dwars door de stad wat highlights bezoeken en doorrr.

Reacties

Reacties

Wil

Nou, Klaas weer heel veelmeegemaakt, eerst je pas, gelukkig kan dit allemaal, dan het hotel boeken via Booking.com, gelukkig weet je van wanten........
Het was weer een mooie route, je hebt her weer steengoed gedaan, flink, nog ca 1500 km, draai jij je hand voor om.....
Ik vind dat je het heelleuk verwoord en ga er al naar uitkijken, morgen ronddolen in Parijs, prachtig....
Lekker slapen, heb je nodig!!!!
Wil

Tineke van der Linden

Oh Klaas, wat genieten Hans en ik van je mooie verhalen! En trouw alle dagen weer bericht van je belevenissen en dat zijn er al heel veel!!!
We hopen dat de temperatuur omhoog gaat, want als je toch al je fietskleren aan moet trekken om het een beetje warm te krijgen!!!
Ga zo door, het gaat je lukken!

Annemarie

Hey lieve Klaas,
Wat weer een prachtig verhaal! Ik vind het knap hoor dat je na een dag van fysieke arbeid ook nog de moed hebt om je dag op papier te zetten. Ik ben blij dat Aulnay je in ieder geval een lekkere pizza kon voorzetten al is het niet direct de leukste plek om te zijn.
Hoop dat lekker hebt geslapen en dat je fiets vanmorgen nog aanwezig was! Wij zijn druk met voorbereiden voor de vakantie, nog een week en dan zien we elkaar onderweg!
Geniet vandaag van Parijs en pas goed op je spullen! Ook wij kijken weer uit naar je volgende verhaal!

Marten

Vandaag een selfie met de Eiffeltoren?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!