klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 12, Blois - Tours

Vandaag is zoon Gerard jarig dus voor mij reden om het rustig aan te doen. Goed geslapen in mijn kleine hotelkamer, lekker ontbijt en dan maar weer op weg. Doel Tours, een 75 km verderop, vlak terrein en grotendeels langs de Loire. Het weer, bij vertrek zwaar bewolkt, geen wind en een graadje of 12. Kortom goed fietsweer maar wel alle laagjes kleding aan.

Bij vertrek nog even in Blois rondgereden, wat eten voor onderweg gekocht en alvast een hotel in Tours besproken. Mister Bed voor €38,88 een kamer incl. ontbijt. Hoe kunnen ze het voor doen. Zus Annemarie en zwager Bram zijn ook met de vouwwagen op vakantie en boekten hetzelfde hotel. Gaan we lekker eten en wordt het gezellig.

De rit verliep voorspoedig maar viel mij wat tegen. Ik had tientallen kastelen op de route verwacht maar zag maar één bouwwerk dat daarop leek. Ook ging op de laatste 30 km het lichte gespetter over in regen. Alle reden om snel in het hotel te komen. Aardige dame bij de receptie, die ook behulpzaam was bij het onderdak brengen van mijn fiets. Dit soort budget hotels zijn meestal gevestigd op industrieterreinen en 's nachts niet de meest veilige plek om je dure fiets buiten te laten staan.

Annemarie en Bram waren ook aangekomen. Een fles wijn leeggedronken en toen aan de receptioniste gevraagd waar te eten. Bij de Chinees, all you can eat. Nou dat heeft die Chinees geweten. Prachtige nieuwe zaak met een enorm aanbod van heerlijk eten. Toen nog een toetje en wij waren voldaan.

Morgen, afhankelijk van het weer en beschikbare slaapplekken maar weer eens een 100 km plus rit maken. Routeboekje 1, tot Tours is afgewerkt, nu begint boekje 2 tot aan de Pyreneeën.

Reacties

Reacties

Wilt

Allereerst van harte met Gerard!
Erg gezellig voor je dat je zus en zwager zijn gekomen, dat is met eten sowieso gezellig, dat heb je wel ff nodig..
Het weer viel gelukkig mee

Wil

Blijven ze een paar dagen, fietsen ze een stukje mee?
Ff proosten op je Gerard en dan te bed, denk, fijn paar uurtjes
Nog!
Truste tot morgen

Selma

Wat fijn om weer even samen te zijn met familie!
En lekker even wat te eten en drinken.
Hier gaat de zon steeds meer schijnen.
Dus ik hoop bij jou ook!
Echt een mooi verhaal weer!
Xxx

Lida Noordstrand

Leuk om alles te lezen Klaas. Ik lees toch vaak over regen. Jammer dat dat steeds valt. Het is gewoon allemaal even gezelliger als het droog is. Als je bij fietsvrienden gaat slapen is het n stuk goedkoper en heb je in principe altijd n ontbijt erbij. Maar dan is dat wel in Nederland en België. Je bent trouwens wel in n top conditie zeg. Ongelooflijk wat n kilometers jij eruit fietst. Misschien moet je jezelf eens trakteren op een heerlijke been en rugmassage. Dat heb je wel verdient. Heb je onze handdoekjes nog mee genomen? Volgens mij heb je ze weinig nodig omdat je bij jouw slaapplekken altijd handdoeken erbij krijgt. In Nederland gaan de temperaturen ook iets omhoog. Uit mijn werk even in de zon gezeten. Heerlijk zo op je gezicht. Lekker licht en lekker warm. Veel fietsplezier en denk om jezelf.

Gérard

Hoi Klaas,
Vol bewondering lees Ik al jouw belevenissen.
Op zaterdag doe Ik de fitness groep verslag van je wel en wee.
Mark Dekker wil ook graag op de hoogte gehouden worden.
Ik heb z'n email adres via de invulvelden aan je door gegeven.
Vandaag wens Ik je weer veel fiets plezier.
En natuurlijk gefeliciteerd met je zoon.
Gr. Gérard

Annemarie

Een half uurtje geleden hebben we Klaas uitgezwaaid. Wij gaan verder naar het zuiden, waar de zin hopelijk wel schijnt. Dan zullen we Klaas nog een keertje zien en kan hij gezellig bij ons op de camping slapen. Bon courage broertje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!