klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 18, Royan - Lacanau Ocean

Vanmorgen vroeg op in de tent want ik moest om 09:40 bij de veerboot zijn voor de oversteek van de monding van de Gironde. Royan - La Pointe de Grave. Afscheid genomen van Annemarie en Bram. Waren leuke dagen samen. Was er keurig op tijd en het was leuk te zien hoe een vrachtwagen met aanhanger, met daarop twee vakantiehuizen, de veerboot op moest manoeuvreren. Dan gaat je oude chauffeurshart toch weer sneller kloppen. De oversteek is zoiets als die naar Texel, de veerboot veel kleiner. Ik hoefde dat stuk in ieder geval niet te fietsen.

De tocht die volgde was door een gebied als de Schoorlse duinen maar dan 60 km lang. Weinig culturele hoogtepunten gepasseerd. In Soulac sur Mer nog wel een stempel voor mijn pelgrimspaspoort gescoord bij de Mairie, het gemeentehuis. Op zo'n gemeentehuis zit dan een gewichtige dame die liever geen stempel zet en je verwijst naar de VVV. Ik had geen zin om daar weer naar te zoeken en zei dat ik het toch heel geweldig zou vinden een stempel van haar te krijgen. En zo gebeurde. Weer met het windje mee en een zonnetje achter sluierbewolking was ik na 98 km al vrij vroeg bij mijn hotel.

Het hotel is niet zo geweldig, de prijs wel. Je merkt dat je hier veel meer in een toeristisch gebied zit. Heb een room met een view. Kijk uit mijn raam op de oceaan die met hoge golven op de kust dendert. De avondtemperatuur lijkt wat op te lopen. Het was heerlijk wandelen en eten aan de boulevard. Kijken hoe het er morgen uitziet. De vooruitzichten zijn regen.

Reacties

Reacties

Gérard Bosch

Hoi Klaas,
Wat schiet je al op met de imposante tocht. De Gironde oversteek heb Ik ook gedaan enige jaren geleden. Je rijdt nu gelukkig wel, in Les Landes, in een vrij vlak gebied.
Hopelijk valt het weer mee en word je niet al te nat. Als Ik je mooie verhalen zo lees heb je in je stalen ros wel een prima reisgenoot. Maak er weer een puike dag van. Gr. Gérard

Annemarie

Ik denk dat je regenpak je beste vriend is vandaag Klaas. Wat een nattigheid, er komt geen eind aan. Laten we hopen dat het in de loop van de middag wat beter wordt. Goede reis broer, Spanje komt in zicht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!