klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 20, Louchats - Morcenx

De hoge verwachtingen die ik had van het ontbijt, en de rekening van hotel Le Merle Blanc in Louchats kwamen uit. Een heerlijke grote croissant, veel koffie en jus d' Orange, geroosterd- en stokbrood, vers gemengd fruit kortom heerlijk. Wat eten en drinken aangaat een topper op deze reis. Ook de kamer, de gastvrije ontvangst en de verzorging waren top. Een aanrader.

Daarna op de pedalen. Het had geregend maar de zon deed z'n best door te breken. Vandaag moest er maar weer eens cultuur worden gesnoven en daarom volgens het boekje naar Moustey waar een eenvoudige kapel uit de 13e eeuw lange tijd pelgrims onderdak bood. Buiten staat een houten beeld van een pelgrim en een steen dat het nog 1000 (wandel) kilometers zijn naar Santiago. In de kapel een kaarsje gebrand voor de overleden vriend van zoon Gerard. Hij overleed ruim vier jaar geleden, veel te jong, en wordt nog dagelijks gemist.

En toen kwam de regen. Het plasic venster van de houder van mijn telefoon beslaat dan en daarom verkeerd gereden en 20 km gedwaald. Richtingbordjes staan hier nauwelijks dus als de techniek je in de steek laat ben je verloren. Ook ging het display in de nachtstand, dus nauwelijks te lezen. Tijdens een bui in een restaurant maar een hapje gegeten omdat ik niet wist wat mij nog te wachten stond. Daar, warm en droog, meteen maar een hotel besproken een kilometertje of 50 verder.

Die rit was te vergelijken met die naar Orleans. Uitgestrekte open vlakten en nergens leven te bespeuren. Zelfs een kilometer of drie voor het hotel zag ik nog niets dat leek op een stadje of dorp. Eindelijk bebouwing en het leek zelfs een grote plaats. Het hotel gevonden. Ouderwets maar comfortabel. Aardige dame in de receptie zat op mij te wachten en zorgde ook voor mijn fiets. Doen ze in het algemeen overal. Het lijkt niet veilig de fiets buiten te laten staan. Ik moet er niet aan denken dat mijn trouwe metgezel gestolen wordt.

Morgen wordt mijn kleinzoon Sepp vier jaar. Een feestdag dus en ik slaap uit tot negen uur. Dan zien we weer verder. Vandaag 100 km gereden en 20 km gedwaald.



Reacties

Reacties

Wil

Je hebt het toch weer voor elkaar gekregen met dat slechte weer...wel 20 km gedwaald, maar dat is ook wat geen aanwijzigingen onderweg en doorgaan, ja wat moet je dan!!!
Een taaie ben je Klaas, straks Sepp jarig, 4 jaar, grote jongen al, ik feliciteer je vast, opa, lief zijn ze!!
Truste en ik hoop voor je, even
geen regen, Grt Wil.

Annemarie

Ik heb bewondering voor je. Je geeft ook niet snel op! Buienradar zegt dat het om 17:00 droog wordt, laten we hopen dat ze zich hebben vergist. Sepp 4 jaar vandaag ?, dat moet dan maar je zonnetje zijn vandaag. Gefeliciteerd opa Klaas en buen Camino!

Tineke van der Linden

Gefeliciteerd opa Klaas met je 4 jarige kleinzoon Sepp!
Wij waren,als de andere opa en oma van Sepp, gister wel bij zijn feestje, wat een dag eerder werd gevierd! Jij had n wel heel goede reden om er niet bij te zijn, Klaas, maar wel in gedachten en daar gaat t om!!

We nemen ons petje af voor je doorzettingsvermogen tijdens deze reis en hopen dat het weer vanaf nu een beetje mee gaat vallen!
Ga zo door, we lezen je reiservaringen heel graag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!