klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 27, Logroño - Santa Domingo de la Calzada.

De rustdag is zomaar weer sneller voorbij dan je lief is. Vanmorgen vrij laat weg omdat het vastzetten van de telefoonhouder op het stuur lastiger was dan gedacht en dus wat langer duurde. Had ik natuurlijk gisteren moeten doen.

Buiten was het koud, zwaar bewolkt en er stond een stevige noordwesten wind. Tegen dus. Eerste doel Navarrete. Een plaats met een oudere Jacobstraditie dan Logroño. De kerk bezocht en versteld gestaan van de pracht van het interieur. In Frankrijk waren de kerken vanbinnen mooi, dit is de overtreffende trap. In de kerk twee lichtjes aangestoken voor mijn schoonouders. Hartelijke, gastvrije mensen en later de lieve grootouders van mijn kinderen.

Na nog even naar de plaatselijke muziekvereniging te hebben gekeken moest ik verder. Door een prachtig gebied met wijnbouw en mooie vergezichten. Een foto maken had geen zin. De lucht was grauw en er hingen grote donkere wolken rond de bergtoppen. Ook moest ik klimmen. Over 40 km ging het van 400 naar 850 meter hoogte.

Een kilometer of 15 voor Santo Domingo de la Calzada had ik al in de gaten dat 100 km er niet inzaten dus maar een kamer in een één ster hostel geboekt. De buitenwijken van de stad waren niet echt aantrekkelijk. Veel industrie en transportbedrijven. Het centrum is wel leuk en het hostel kon ik makkelijk vinden. Ik heb een grote kamer met 4 éénpersoons bedden en een eigen toilet en douche. Een ontbijt serveren ze niet dus dat moet morgenochtend nog even geregeld worden. Tegen de avond de prachtige kathedraal bezocht waar het plaatselijk gemengd zangkoor net oefende. Prachtig zoals dat klinkt in zo'n groot kerkgebouw.

Daarna Paella gegeten. Heerlijk. De sfeer bevalt mij wel hier. Het leven is op straat en ook kinderen nemen daaraan volop deel. Heel relaxed. Volgens het boekje morgen nog een klim van 600 naar 800 meter en daarna een 180 km lang traject dat betrekkelijk vlak verloopt op een hoogte van 800 tot 1000 meter. We zullen zien.

Reacties

Reacties

Wil

Het wordt nou heel spannend....mooi.he, dat sommige kerken zo’n mooi interieur hebben..hoe dichter je nadert hoe mooier de kathedralen van Binnen en van buiten zijn..........wij
mogen het meemaken!!!klaas het lukt je nog wel, volhouden, hoor!!!!!!zo lekker slapen?

Annemarie

De laatste loodjes zijn nog best wel zwaar! Ik had gedacht dat je vanaf Pamplona wat meer op de vlakte zou komen, maar het is daar dus nog wel bergachtig. Nog even doorbijten dus! Hoop dat de wind wat gaat liggen! We denken veel aan je en wensen je goede moed voor de laatste etappes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!