klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Kleine ramp, rit Ledigos - Leon - Luyega de Somoza niet opgeslagen.

Net dag 30 en 31 geschreven en alles is weg. Ga nu slapen

Lekker geslapen en toch maar even wat schrijven over dag 30 en 31.

Dag 30: Het Hotel in Ledigos was goed toegerust voor de opvang van pelgrims zowel te voet als met de fiets. Op de binnenplaats veel banken waar mensen bij aankomst even konden liggen of hun voeten verzorgen. Ook werd het avondeten op tijd opgediend. Wat mij opviel dat veel voeten flink bepleisterde waren. Dan is het pijntje in mijn linker kleine teen maar een peulenschil.

De pleistertjes die ik elke dag op mijn kleine teen plak werken goed. Nu zijn ze op en ik zie geen grote warenhuizen aan de rand van steden zoals in Frankrijk die een enorm aanbod aan pleistermateriaal hadden. Nu maar binnengelopen bij een Pharmacie. Die vind je wel in vrijwel iedere plaats. Geen pleistertjes maar wel een soort foam die je zelf op maat moet knippen en op de drukplek moet plakken. Vandaag geen zere teen.

Na een vrij vlakke rit van 92 km aangekomen in een prachtig hotel in Leon, gevestigd in een oud klooster. Lange gangen, dikke muren en via Booking.com een hele nette prijs. 's Avonds de stad in. Reuze gezellig, volle terrassen en veel mensen op straat. Normaal was de kathedraal 's avonds gesloten maar nu was er denk ik een avondwake. Wat een pracht, deze kathedraal heeft 1800 m2 glas in lood ramen. Ik heb geen foto's gemaakt uit respect voor de dienst stond te beginnen. Ook zegt een foto niet veel. Je moet het zelf zien en beleven. Daarna veel te laat en veel te duur gegeten. Daardoor niet lekker geslapen. Niet vanwege de prijs maar wel doordat je met een volle maag naar bed gaat.


Dag 31:

Begonnen met een uitgebreid ontbijtbuffet. Jammer dat scrambled egg en repen spek koud waren. Ze zijn hier niet echt ingesteld op dit soort ontbijtculturen. Fiets weer met bagage opladen en weg voor de volgende trip. Prachtig weer, zon en geen wind maar koud. Leon uit in de ochtendspits. Lastig, veel verkeerslichten en wachten in de rij auto's hier, net als in Frankrijk, veelal voorzien van een stinkende dieselmotor.

Hospitaal de Orbigo was een leuke tussenstop. Hier werden vroeger zieke pelgrims opgevangen en verzorgd. Ook is er een lange boogbrug. Alles is recent mooi gerestaureerd maar nu meer ingesteld op toerisme.

Deze rit betrekkelijk kort gehouden, 80 km. Ik wilde de klim naar 1400 meter niet meer in aan het eind van de rit. Ben gedurende de dag al wel geklommen van 850 naar 1150 meter en zit in een leuk hotel in Luyego de Somoza met een prachtig uitzicht op de bergen. Vooral de zonsondergang, zittend in mijn fauteuil, was fantastisch. Morgen de bergen in en ontmoet ik misschien zoon Gerard.




Reacties

Reacties

Peter Robert

Potverdorie wat vervelend EN Jammer. Hoop dat je evengoed lekker slaapt

Annemarie

Wat een pech Klaas!! Maar in het kort is het ook al een mooi verhaal! Als het goed is ga je vandaag Gerard ontmoeten! Dat zal heerlijk zij, hij kan je weer helpen om het laatste stuk te overwinnen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!