klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 32, Luyega de Somoza - Ponferrada

Deze dag uitgetrokken om een deel van de resterende bergen te bedwingen. Ik dacht dat de Pyreneeën wel het hoogtepunt zouden zijn maar hier liggen ook nog wat bulten waar ik eigenlijk niet op gerekend had.

De hotelkeuze was niet echt optimaal. Het hotel was prima, het ontbijt ook alleen om er weg te komen en weer op de route te komen was lastig. De internetverbinding was weg of slecht, in ieder geval was Google Maps volledig de weg kwijt en ik ook. Aan wat vriendelijke voorbijgangers de weg gevraagd maar aan de uitleg met armen en benen kon ik niet veel. Eindelijk een busje met bouwvakkers die zagen dat ik in de problemen zat. Zij gaven duidelijke aanwijzingen en zo kwam ik weer in de bewoonde wereld.

Uiteindelijk de klim naar Foncebadon gemaakt op ruim 1500 meter. Daarna het Cruz de Ferro gezien en daar een kei neergelegd. Daar ook Gerard ontmoet wat ik heel erg fijn vond. Samen hebben wij de afdaling gemaakt, ik op de fiets, zonder bagage en Gerard met de auto. De afdaling naar Ponferrada is lang en stijl. Je moet goed uitkijken dat je de snelheid niet te hoog laat oplopen anders is het niet meer te beremmen. Veilig aangekomen. Gerard zorgde voor het hotel en de bagage dus ik had een personal assistent. Heel comfortabel.

Vanavond een wasje gedaan en lekker tapas gegeten.



Reacties

Reacties

Wil

Dag 32, zware dag met verdwaling en veel klimwerk,,
Dat was toch een fijne ontmoeting je zoon Gerard, was wel gezellig en wat zullen jullie veel gepraat hebben, machtig mooi!!!
Heerlijk slapen dn morgen weer verder Klaas, nou is het voor jou
Op het end wat lichter...sterkte
Morgen en groet Gerard ??

Annemarie

Wat heerlijk dat Gerard er is en je een beetje kan helpen met de gevaarlijke afdalingen en de regie over kan nemen wat de bijkomende zaken betreft. Ik ben blij dat jullie nu samen optrekken. Nog even volhouden en dan is je taak volbracht!

Gérard Bosch

Hoi Klaas, altijd mooi als je hulp krijgt van je zoon. En gezellig. Maak er mooie laatste fietsdagen van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!