klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 7, Noyon - Compiègne

Lekker geslapen in mijn Ibis Budget kubus. Alles wat je nodig hebt is er maar niets meer dan dat. Zelfs de verlichting wordt razendsnel aan- en uitgeschakeld op de plekken waar je jezelf beweegt. Alles LED licht dus niet echt knus. Het weer was schrikken. Regen, en niet alleen een buitje maar een loodgrijze lucht die er niet uitzag dat het snel weer droog zou worden.

Besloten te blijven en een rustdag te nemen maar toch een mogelijkheid open te houden nog een kort tripje te maken mocht het droog worden. Dat kan bij deze hotelformule. Check in en check out zijn om 12:00 uur. Dat geeft wat speelruimte.

En het klaarde op. Eerst de stad nog in om een wasserette te zoeken. Ik heb inmiddels meer vuile was dan schone. Niets gevonden. Dan maar wat over de markt wandelen en de kathedraal bezocht. Aan de buitenkant wat somber, binnen prachtig. Even lekker in stilte zitten peinzen en een kaarsje opgestoken. Dat is wel fijn, even aan iemand denken en dan zo"n lichtje opsteken. Er zullen nog veel kaarsjes volgen.

De route gereden volgens het boekje met als doel de stad Compiègne. Door een groot en mooi natuurgebied gereden, le Forêt Domaniale de Lague. Ook meerdere keren de rivier de Oise gekruisd en gevolgd. Aangekomen in de stad vond ik snel weer een vertrouwde Ibis Budget. Dank Google Maps, mijn trouwe metgezel. Na de douche maar eens serieus werk gemaakt van een wasserette. Eentje gevonden maar ik kon niet goed wijs worden uit hoe e.e.a. werkt. Ook dacht ik zelf wasmiddel mee moest nemen. Bij een andere wasserette was wasmiddel ook te koop en waren er vriendelijke mensen die mij het geheim van de wasserette hebben uitgelegd. De was lag echter nog in het hotel. Morgen gaat het gebeuren.

Ook wordt het morgen spannend de juiste afslag te nemen naar Parijs. Het alternatief is over Chartres maar dan mis ik het dal van de Loire en dat schijnt heel mooi te zijn. Parijs is nu nog zo'n 92 km trappen. Slaap ik dan morgen onder een brug over de Seine?

Reacties

Reacties

Wil

Geweldig, Klaas, mooi zeg, dat Je dat via Google vindt, het is wel spannend, vooral de “was doen” en Parijs in zicht....
Goeie reisdag en hoop geen regen.....

Selma

Mooi verhaal weer!
Ik geniet elke dag van het lezen ervan!
Op naar parijs?
???

Marten

Het dal van de Loire moet je zeker niet missen. Heb er ook gefietst, heel mooi.
De treinwagon nog gezien?

Willem Nieuwland

Hoi Klaas , wat mooi elke morgen je fiets verhaaltjes te lezen, het weer kan beter hebben we elke dag gezien op het weer bericht alleen wel een gunstige noorden wind , wat misschien nog een tip kan zijn dat vele hotels zelf een was inrichting hebben voor eigen gebruik met een beetje charme lukt het vaak, dat hebben Lia en ik vaak gebruik van gemaakt, Goede reis verder

Annemarie

Een goeie tip van Willem! Een "brutaal" mens heeft de halve wereld en niet geschoten is altijd mis. Ik ben benieuwd of je Parijs gaat halen vandaag, het is nog wel een stukje fietsen. Ik raad je niet aan onder een brug te gaan slapen, want die plekken liggen al vol zwervers en het ruikt er heel smerig!! Het weer lijkt voor vandaag en morgen redelijk goed. Vanavond weer wat buien in Parijs, maar dan ben je hopelijk al onderdak. Goede reis en doe voorzichtig!!

Tons en Juriaan

Beste Klaas,
Een week geleden hebben we je uitgezwaaid en we kunnen zo middels je prachtige, gedocumenteerde reisverhalen ( volgens mij goed om een uitgever alvast te gaan zoeken) mee genieten van je belevenissen.
Jammer dat je toch je regenpak af en toe moet aantrekken, maar mogelijk meer zuidelijke richting het weer beter wordt. Ook begrepen dat de overnachtingen niet altijd eenvoudig zijn ( zelfs 2 dames op je slaapkamer!) en af en toe de lunch op een parkeerterrein van de plaatselijke supermarkt.
Klaas vanaf vandaag succes met je 2 de Tourweek en hopelijk dat je weer een paar kaarsen kunt aansteken.

Leny Meijer

Hoi Klaas
Wij hebben vandaag, zondag weer een rondje Schoorl gedaan en jij zit al bijna in Parijs. Niet te geloven.
Ken je trouwens de fietserscetrifuge?
Hier komt ie: na het douchen leg je het te drogen kledingstuk op die lekkere grote hotelhanddoek , rol het op en daarna in elkaar draaien.
De föhn doet de rest.
Groeten Aad en Leny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!