klaas-naar-santiago-de-compostela.reismee.nl

Dag 19, Lacanau Ocean - Louchats.

Wakker worden bij het geluid van hoge golven op de kust is weer eens wat anders. Er zijn hier veel surfscholen dus de golfslag hier zal zich dus goed lenen voor deze sport. Dikke bewolking, geen wind en het plan weer eens 100 km weg te trappen. Biganon is het plan. Het ontbijt is sober en wordt opgediend. Een ontbijtbar geeft je nog eens de mogelijkheid wat extra's te pakken. Het lijf moet nu eenmaal goed gevoed op pad.

Na wat zoeken het stadje weer uit en terug op het langeafstand fietspad. Weer 80 km Schoorls duinlandschap gezien. Ik denk dat hier een miljard dennenbomen staat. Dit gebied staat geheel in het teken van strand en zee en in het seizoen moet het hier erg druk zijn. Het is één aaneenschakeling van vakantieparken. Nu is het rustig, je ziet er niemand.

Het mooiste fietspad dat ik tot nu toe in Frankrijk heb gereden loopt tussen Ares en Audenge. Daar lekker opgeschoten. 's Morgens voor vertrek al een hotel in Louchats besproken. Ligt wel buiten de route maar de prijs was gunstig. Het geld vliegt de tas uit.

Het hotel vinden aan het eind van de dag was nog wel lastig. Ik belandde weer op een wat grotere doorgaande weg. Druk, vrachtverkeer, geen pretje. Ik reed Louchats binnen en dacht waar moet ik eten. Behalve het hotel was er niets. Gelukkig was er bij het hotel ook een restaurant. Daar wilde ik rond een uur of zes wel aan tafel. De kok besliste anders, het zou op z'n vroegst 19:00 uur worden. Het was het wachten waard. Vooraf zes asperges met twee heerlijke sauzen. Hoofdgerecht eendenborst zoals oma die maakte en een toetje chocola mousse. Samen met het ontbijt morgenochtend ben ik benieuwd of dit hotel zo'n koopje was. Wel lekker!!


Reacties

Reacties

Annemarie

Als het maar lekker was! Wie dan weer leeft, die dan weer zorgt.....
Bijna bij de Spaanse grens Klaas! Hou goede moed en doe vooral voorzichtig! Goede reis!

Laura

Hey Klaas, wat vind ik het leuk om je reisverhalen te lezen, het gaat je ook goed af dat schrijven. Je bent al flink opgeschoten, Spanje in het vooruitzicht. Fijne, goede, mooie reis nog oom Pelgrim, bon vacance en hasta la pasta. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!